عابر بی ادعا

بدون شرح

عابر بی ادعا

بدون شرح

آجیل و بادام زمینی عید..

همیشه آجیل عیدامون اونقدی بوده که مدتها بعد عید هم آجیل داشته باشیم. چون همه چشمشون از آجیل و شیرینی پره معمولا خوردن بی اجازه ممنوع نیست. پسته، فندق،  مغزهندی اقلام ممنوعه ایام عید امسال بودن هر ظرف مهمان 5 عدد پسته، 2 عدد خندان 3تاچکشی! 5 تا فندق و یک الی 2 تا مغز هندی... اصلا نمی شود هیچ جوری دستبرد زد... حتی هنوز هم بعد از گذشت بیست و چند روز، جمع باقی مانده اش جایی توی دفاتر دارایی سالمان معلوم است. از همان بچگی خودم رو عادت دادم تا با پسته ها کاری نداشته باشم 2 تا پسته ی خندان که جایی را نمیگرفت!! از این ها که بگذریم خوردنی پرتیراژ کاسه های امسال و هرسال مان بادام زمینی و نخود و انواع تخمه هاست. به کسی برنخورد!! عاشق بادوم زمینی بودم وقتی عاشق بودن مد نبود! :/ و حالا بعد از سالها برایم یکجور اعتیاد مرضی شده!!  اول همه ی بادام زمینی ها می روند، بعدنخودها و تخمه ها و بعد پسته و دیگران.. حمید برعکس من عاشق تخمه هاست:/ طفلک بیچاره!! یک روز کنار حمید نشسته بودم و آجیل می خوردم ، چون اساسا فقط عافت تخمه هاست و اهل خوردن بادام زمینی نیست، هر چندلحظه یکبار یک بادام زمینی را بین انگشتان شست و اشاره می گرفت و می گفت: کاوه! انقدر گفته بود که شده بودم مثل این بووووووق های دست آموز!! فقط میگفت "کا.." و تمام.. دیدم همه نشته اند آجیل می خورند و زل زده اند به ما!! یهو برگشتم و نگاهم افتاد به قیافه ی منتظر حمید! بادام زمینی را گرفته بود بین انگشت های نم خورده اش و هر 2 ثانیه یکبار 60 بار می گفت کاوه! کاو!؟ کاوه!!؟.. برگشتم و با لبخندملایمی گفتم: هه هه نوش جان! بفرمایید شما، من نمی خورم. بلند گفت: چرا؟! بخور دیگه، من از بادوم زمینی  بدم میاد! همه زدن زیر خنده... برگشتم و توی صورتش نگاه کردم سرم را کمی به سمت شانه کج کردم و آروم گفتم: مرگ! کوفت کن. دوباره همه زدن زیر خنده!از من می شنوید، وقتی سرگرم کاری هستید از کسی چیزی قبول نکنید، حمید کمی سبزه است! هنوز هم وقتی یادبادام زمینی هایی که با انگشت های نم کشیده اش توی دهنم می گذاشت می افتم 5 دقیقه به کما میروم!! چرا بعضیا عادت دارن تخمه ها را توی دهنشون خیس بدهند و بعد بخورند؟!! اونشب چشمم به کاسه ی حمید افتاد، همه ی پسته ها و فندق ها سر جاشون بودن، بی نمک بی نمک!! نکنه !؟ نه، نه انشالله.. فکر نمی کنم بادوم زمینیا رو مکیده باشه.. نچ.. نه! نه بابا!! دیشب 4 کاسه آجیل خوردم.. مواردی رو که بیش از حد بی نمک بودن جدا کرده ام و ریختم دور. بلاخره یکی دوتا آدم بی سواد بی شعور هم پیدا میشن دیگه! سر از محکم کاری نشکسته، توسیه می کنم شما هم آجیلتان را وارسی کنید. ظلر ندارد :)